internetowa_promocja

Internetowa promocja. Czyli jak za pomocą bezpłatnych aplikacji szybko tworzyć multimedia na smartfonie, żeby sprawdzać i promować swoje pomysły.

Jarocin Lab

JAK TO ZROBILIŚMY:

Liderka Fundacji Ogród Marzeń z Jarocina poszukiwała pomysłów na miejsca, w których mogliby spotykać się młodzi mieszkańcy miasta. Podczas serii warsztatów młodzież metodą myślenia projektowego (design thinking) stworzyła prototypy takich miejsc. Potem wspólnie z animatorką Sylwią uczestnicy za pomocą bezpłatnych aplikacji mobilnych na smartfony i tablety stworzyli multimedia służące kampanii promocyjnej. Chcieli zachęcić mieszkańców Jarocina do zainteresowania się pomysłami i wyrażenia opinii na ich temat, aby jak najlepiej przystosować projekty do faktycznych potrzeb. Działanie zakończyło się wspólnym oglądaniem stworzonych multimediów i opracowaniem harmonogramu akcji promocyjnej, w której wykorzystano przygotowane materiały. Wyznaczone osoby rozpoczęły administrowanie profilami w mediach społecznościowych i bieżące udostępnianie przygotowanych materiałów wg harmonogramu.

Więcej o metodzie design thinking można przeczytać w bezpłatnej publikacji FRSI Myślenie projektowe dla bibliotek (http://frsi.org.pl/myslenie-projektowe-w-bibliotekach-lektura-obowiazkowa/)

Działanie zostało zrealizowane przez: Sylwia Żółkiewska, Dagmara Gortych, Agnieszka Chlebowska, Karolina Śmigiel
Autorka tekstu: Sylwia Żółkiewska

SKŁADNIKI:

Czas: przygotowanie – 1 dzień, realizacja – 3 dni

Osoby: 4 animatorów, 10-20 uczestników

Co będzie potrzebne: komputery z dostępem do internetu (wystarczy 1 na 3 osoby), WI-FI, smartfony i/lub tablety (wystarczy 1 na 3 osoby), bezpłatne aplikacje mobilne: Pic Sticker (komiks), Pixlr (grafika, kolaż), Magisto (film), iMovie (film), Legend (animacja tekstu), Thinglink (interaktywne zdjęcie), Aparat Cardboard (zdjęcia 360), aplikacje webowe, takie jak generator.memy.pl (memy) oraz portal Pixabay (www.pixabay.com) ze zdjęciami i grafikami wysokiej jakości w domenie publicznej.

Tagi: #młodzież #diagnoza lokalna #sąsiedztwo #kreatywność #promocja #wspólna przestrzeń

KROK PO KROKU:

WARIANTY:

Multimedia mogą prezentować każdy pomysł stworzony metodą design thinking, a także mogą być przydatne do prezentowania pomysłów na inne działania społeczno-kulturalne, gdy chcemy zachęcić społeczność do zabrania głosu na dany temat.

Zamiast aplikacji Pixlr do obróbki zdjęć na komputerze można użyć bezpłatnego programu Gimp.